Yaşam

Barbie’nin Reklam Bütçesi Filmin Kendi Bütçesinden Fazla Çıktı: Peki Ne Kadar Kâr Etti?

Yılın en çok beklenen filmlerinden biri Barbie geçen cuma yayınlandı. Yönetmen koltuğunda Greta Gerwig’in oturduğu sinema, ünlü oyuncak bebek Barbie’yi Margot Robbie ile beyazperdeye taşımıştı.

Bugün yapım şirketi Warner Bros.’un sinemaya harcadığı parayla ilgili bilgiler ortaya çıktı. Variety tarafından paylaşılan rapor, Barbie’s pazarlama bütçesi sinemanın kendi bütçesinden fazlabunu gösterdi.

Barbie sinemasını pazarlamak için 150 milyon dolar harcandı!

Rapora göre şirket sinema reklamı yapıyordu. 150 milyon dolar para harcadı. Sinemanın yapım bütçesi 145 milyon dolar diyelim. Bu, pazarlama kampanyalarının filme çekmekten çok daha fazla paraya mal olduğunu gösteriyor.

Barbie için muazzam bir pazarlama sürecinin yönetildiğini söylemek mümkün. Warner Bros., insanların kalabileceği gerçek bir Barbie konutundan hayranların kendi posterlerini yarattığı bir web sitesine kadar her şeyi yaptı. Şirket, pembe bir hamburger üretmek için Brezilya’daki Burger King ile bile işbirliği yaptı. Kısacası dünyanın dört bir yanındaki insanlar ister sosyal medyada ister gerçek hayatta sürekli Barbie reklamlarıyla karşılaşıyor.

Filme o kadar para harcamak işe yaradı mı?

Hem pazarlama hem de sinema bütçelerini topladığımızda 295 milyon dolar harcandığını görüyoruz. Barbie’nin açılış gişe hasılatı, bu paranın kolayca çıkarılabileceğini ortaya koyuyor. ABD’de sinema 2023’ün en iyi açılışı yapılmış. Hatta Perşembe günkü önizlemelerde Oppenheimer’ı ikiye katlayarak 22 milyon dolar kazanmayı başardı.

Bu başarı hafta sonu da devam etti. The Hollywood Reporter’a göre yapım, ilk üç gününde 337 milyon dolar hasılat yaparak toplam bütçesini aştı. Box Office Mojo verilerini incelediğimizde sinemanın günümüzdeki prestijiyle ne kadar iyi durumda olduğunu görebiliriz. 356 milyon dolar kazandıGörürüz.

Barbie’nin Türkiye’de de oldukça ilgi gördüğünü de eklemeyi unutmayalım. Oppenheimer ile salonları kasıp kavuran sinema, Box Office Türkiye’ye kıyasla açılışta. Ülkemizde 397 bin seyirci Başkan, cumhurbaşkanı tarafından izlendikten sonra hafta sonunu kapattı. Sonuçta 41 milyon 775 bin TL gelir elde edildi.

atakumajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort